
„Przyrodnicza wędrówka małego matematyka zakończona”
Wraz z końcem maja w Przedszkolu Publicznym nr 21 zakończyły się działania w ramach grantu „Przyrodnicze wędrówki małego matematyka” dofinansowanego przez fundację mBanku w ramach II edycji konkursu „Rosnę z matematyką”. Od 9 marca do 25 maja 2023 r. prowadziliśmy zajęcia z dziecięcej matematyki. Celem naszych spotkań było rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci poprzez zabawę oraz wdrażanie do edukacyjnego wykorzystania nowoczesnych technologii.
Podczas cotygodniowych zajęć edukacyjnych dzieci rozwijały zdolność logicznego myślenia, koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo – ruchową oraz umiejętność współpracy w małych grupach oraz większych zespołach. Zajęcia prowadzone były we wszystkich grupach wiekowych przez trzy nauczycielki – realizatorki projektu: Wiolettę Kwiatkowską, Agnieszkę Długosz oraz Magdalenę Ubę, która była również koordynatorem projektu w naszej placówce. Planowaniu działań grantowych towarzyszyła obawa, czy znajdą się chętne dzieci i rodzice, którzy w godzinach popołudniowych, często dodatkowo, przeprowadzą swoje pociechy na zajęcia matematyczne. Okazało się, iż prowadzone przez nas zabawy matematyczne każdorazowo cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, a dzieci z zaangażowaniem włączały się w proponowane przez nauczycielki działania. Ponad to w czasie realizacji programu grantowego przeprowadziliśmy trzy duże wydarzenia, w które zaangażowana była cała społeczność przedszkolna. Były to: gra z żywymi pionkami, wielkanocna gra terenowa w ogrodzie przedszkolnym oraz międzyprzedszkolna olimpiada matematyczna „Potyczki matematyczne”.
W ramach realizacji projektu oraz popularyzacji wśród rodziców matematycznych aktywności z dziećmi w domu, powstała na stronie internetowej naszej placówki zakładka „Rosnę z matematyką”, w której systematycznie pojawiały się nowe propozycje działań wspierających rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym. Dofinansowanie mBanku pozwoliło na doposażenie przedszkolnej bazy pomocy edukacyjnych. Zakupiony został robot edukacyjny Indi, który bardzo przypadł do gustu uczestnikom projektu, którzy mieli okazję poznać go jako pierwsi oraz wszystkim naszym przedszkolakom.
Był to bardzo intensywny i aktywny czas zdobywania i doskonalenia kompetencji matematycznych, które z całą pewnością zaowocują w przyszłości dalszymi sukcesami edukacyjnymi naszych wychowanków. Aby dalej wspierać zainteresowania matematyczne dzieci w wieku przedszkolnym zaplanowaliśmy w nowym roku szkolnym zorganizowanie koła matematycznego.
Zapraszamy do galerii.